4/10/11

Όταν το ποδόσφαιρο γίνεται...ζωή

 *Ονοματα δεν αναφερονται λογω του οτι θα θελα να ναι αρκετα απορρητο αυτο το blog...

Η αρχη του...καλου!



  • Πως ξεκινησα : Ηταν Νοεμβρης του 1997 θυμαμαι... ο θειος μου ο Σωτηρης με πηγαινε απο τη προηγουμενη χρονια και εβλεπα τα ματς της ομαδας του χωριου στο τοπικο τοτε...Με αυτα και με αυτα εκεινη τη χρονια με πηγε να με δουν στην ομαδα νεων τοτε του χωριου. Την Δαφνη Ε.. Πρωτες προπονησεις,ημασταν τεσσερις 8χρονοι σε μια ομαδα 12-16 ετων...
  • Το ντεμπουτο : Ενα μηνα μετα περιπου, η ομαδα μας επαιζε με ενα χωριο εκει κοντα. Τα Δ***** . Δε θα το ξεχασω ποτε εκεινο το ματς! Με θυμαμαι στον παγκο, 8 ετων...με τη φανελα με το νουμερο 24 μισοσβησμενο,τοτε που μου ηταν σαν μακρυμανικη, το σορτσακι που μου εφτανε κατω απο τα γονατα...τα περιττα κιλα που ειχα και το γηπεδο μεσα στη σκονη,τη λακουβα και το χωμα... Νικουσαμε 1-8 σε εκεινο το ματς. Ο προπονητης γυρισε,με κοιταξε και μου λεει ''μικρε ντυσου μπαινεις αλλαγη'' τον κοιταξα απορημενος λεγοντας του ''εγω?'' -Ναι εσυ μου ειπε...ηρθε η ωρα σου... Απιστευτη στιγμη για καθε παιδι...Τελικο σκορ 1-13!!! Δε θυμαμαι πως ενιωθα μετα το ματς...θυμαμαι απλα το σκορ,και καποιες εικονες...
  • Το πρωτο γκολ : Το πρωτο μου γκολ, οπως και καθενας το πρωτο του γκολ δε προκειται να το ξεχασει ποτε πιστευω! Ηταν 3 χρονια μετα, η φανελα με το 20.Το εχω γουρι απο τοτε! Η ομαδα μας ειχε δημιουργησει και ακαδημια τζουνιορ. Εγω 11 ετων στη πεμτη δημοτικου! Πρεμιερα πρωταθληματος. Δαφνη-Ηρακλης Α. Τελικο σκορ 10-9! Μεγαλο ματς, ειχαμε κανει ξεκινημα με το δεξι! Θυμαμαι ειχα βαλει το 4ο ή το 5ο γκολ μας. Πανηγυρισα σαν μικρο παιδι που ημουν.Ηταν μια σεντρα απο δεξια εγω απλα απλωσα το ποδι μου και μετα τα χαμογελα ηταν περισσοτερα... :)
  • Τα ονειρα και τα ινδαλματα : Σιγα σιγα παιζοντας ποδοσφαιρο εκεινη και την επομενη σεζον δηλαδη 2000-2002 εβγαινε ενα ονειρο να γινω ποδοσφαιριστης! Εβλεπα παιχτες στη τηλεοραση και λεω εγω σαν αυτον θελω να γινω...και σαν αυτον...και σαν αυτον! Τα ονοματα των ινδαλματων που ειχα απο το 2000 μεχρι και σημερα, 2011 ειναι : Γιαννακοπουλος, Γεωργατος, Ρεκομπα, Μαραντονα, Στολτιδης, Ζινταν, Φαμπρεγκας, Σειταριδης, Νταβιντς Καναβαρο, Τζιοβανι. Ναι απο μικρος γαυρακι, δεν αλλαζει η ομαδα... Το μεγαλο μου ινδαλμα ομως, αυτος που πραγματικα θαυμαζα ηταν ο ξαδερφος μου ο Χρηστος.Τοτε 20-21 ετων. Επαιζε Β εθνικη.Θυμαμαι πηγαινα Αθηνα και τον εβλεπα. Παιζαμε μαζι μπαλα στην αυλη και στην αλανα οποτε ερχοταν στο χωριο...μου εμαθε παρα πολλα πραγματα.Το μεγαλυτερο ονειρο μου ομως ηταν καποτε να παιξω στην Εθνικη ομαδα!Η μεγαλυτερη τιμη για καθε αθλητη....
 Το εφηβο ταλεντακι :
  • Τα τοπικα της επαρχιας και οι τιτλοι : Το ποδοσφαιρο στην επαρχια ηταν διαφορετικο απ'οτι στην Αθηνα. Εκει υπηρχε πιο εχθρα. Τα χωρια μεταξυ τους ειχαν μισος.Και αυτο το χαρακτηρα οτι καθε ματς θα ειναι ντερμπι,μας το εδειχναν απο το γυμνασιο στην ομαδα νεων. Το κακο ηταν οτι δεν υπηρχε κανεις να σου δωσει αυτα που επρεπε να μαθεις, ουτε καποιος να σε δει και να σε παει ψηλα... Ειχαμε καλη ομαδα εκεινες τις χρονιες θυμαμαι.Το 2003 και 2004 πηραμε το πρωταθλημα νεων του νομου! Σε δυο χρονιες εβαλα περιπου 5 γκολ, ναι ωραιο ακουγεται.Το κακο ηταν οτι επαιζα επιθετικος! χαχαχαχα πολυ χαλια ποσοστο αν σκεφτεις οτι εγω επρεπε να βαζω τα γκολ.Η δικαιολογια ηταν οτι χτυπησα σοβαρα στο γονατο μου τοτε.Πεντε μηνες σπιτι...στο καναπε,χειρουργεια,αποθεραπιες...παχυνα κιολας αλλα ελεγα...ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΑΤΗΣΩ! Σιγα σιγα μολις επεστρεψα εχασα οτι κιλο μου ειχε απομεινει...βρηκα ταχυτητα, δυναμη, αντοχη, ευκινησια. Ποτε δε θα ξεχασω τον τελικο του 2004, ηταν στο 90+ το ματς!2-2 και βγαινει μια σεντρα απο δεξια, βγαινω στη μπαλα, τη δινω σε ενα παιδι και βαζουμε γκολ! Πρωταθλητεεεεεεεεες!
    Την επομενη χρονια εκανα και τη πρωτη μου μεταγραφη! 15 ετων μολις! Πριν απο αυτο ομως δοκιμαστηκα σε 3 φιλικα στην Αθηνα.Στον Πανιωνιο.Τελικα δεν με πηρανε.Ενταξει λογικο.Εκει ο ανταγωνισμος ηταν τεραστιος!Ετσι πηγα στην ομαδα της πρωτευουσας του νομου! Τον Α.Ο. **** . Επαιζαν τοτε Δ Εθνικη.Οι πιθανοτητες να ειμαι βασικος ηταν ελαχιστες. Ευτυχως ομως εκεινη τη χρονια με καλεσαν στη Μικτη του νομου! Καθε μηνα παιζαμε με αλλους νομους! Οι καλυτεροι παιχτες καθε νομου! Δεν ειχαμε καμια ομαδαρα οπως φαινοταν στην αρχη.Ισα ισα ειχαμε και κακο κλιμα. Ομως ερχονταν νικες! Και περασαμε στους 8 της Ελλαδας, μετα στους 4 καλυτερους, μετα στον τελικο...Μεγαλο παιχνιδι! Στο ΟΑΚΑ...αξεχαστο συναισθημα! Μπηκα αλλαγη μολις ξεκινησε το Β ημιχρονο θυμαμαι. Νικουσαμε 1-0...Ηταν καλη ομαδα αυτοι...μας το εκαναν 1-1...στη παραταση επεφταν κορμια!Πολυ ξυλο,πολυ παθος,δυναμη,και πηγαμε στα πεναλτυ...νικησαμε 5-4 εκει. Ευτυχως δε χτυπησα εγω κανενα πεναλτυ... Ημασταν οι πρωταθλητες....Θεε μου τι να πω...απλα σ'ευχαριστω!Ουτε καν το φανταζομασταν πριν 9 μηνες οτι θα τα καταφερουμε!
    Την επομενη χρονια εμεινα στην ομαδα. Με τη Μικτη δεν πηγαμε καλα τοτε.Ουτε καν τα προκριματικα δεν περασαμε.Αλλα επαιζα στην ομαδα μου καμια φορα. Μεγαλη χρονια. Ο κοσμος γεμιζε το γηπεδο.Και καθε νικη εφερνε και περισσοτερους στην εξεδρα.Ημασταν στην δευτερη θεση 8 αγωνιστικες πριν τελειωσει το πρωταθλημα δυο βαθμους πισω απο τους πρωτους.Εκεινη τη βδομαδα (ενω εγω επαιζα δεξι μπακ ολη τη χρονια) ολα τα αλλα δεξι μπακ ειχαν τραυματιστει!Ημουν 16 χρονων και οι πρωτοι του πρωταθληματος ερχονταν στην εδρα μας! Μαγικη ατμοσφαιρα. Καπνογονα, συνθηματα, επεισοδια, ενας πανικος!Μυριζε ντερμπι...και εγινε! Νικησαμε 2-0...βρεθηκαμε στη κορυφη! Ευκολα η δυσκολα τα δωσαμε ολα...νικησαμε...πλεον ηταν στο χερι μας το πρωταθλημα και η ανοδος...8 παιχνιδια,για το πρωταθλημα!Τα καταφεραμε!Ανεβασαμε την ομαδα μας στη Γ Εθνικη!Φιεστα, ακουγοταν τα ονοματα μας στα μεγαφωνα...και χωρις να πω πολλα πολλα,μεσα στα πανηγυρια,επαιζε το ακολουθο τραγουδι...και ναι ρε φιλε!Ημασταν!!!


  • Στη τελικη ευθεια : Ηταν 2006 Σεπτεμβρης και ξεκινουσα τη Β λυκειου! Διαβασμα,φροντιστηρια,ενας χαμος.Μου λεγανε κοψε τη μπαλα και κατσε διαβασε! Συνηθιζεται στην Ελλαδα! Σκεφτομουν μεσα μου...μα τι λενε?Να κοψω τη μπαλα? Σαν να μου λενε αυτοκτονα αγορι μου! Παιζαμε Γ εθνικη! Ενα σωρο συμπαικτες μου απο περσι ειχαν φυγει,ή πηγαν σε μεγαλυτερες ομαδες ή μικροτερες. Εγω παρακαλεσα να μεινω.Γιατι αγαπουσα την ομαδα και επαιζα για τη φανελα. Εγω δεν ημουν ουτε στην αποστολη ομως τοτε! Ημιεπαγγελματιας εγραφαν τα χαρτια.Δεν πηγαμε και ασχημα για καινουρια και απειρη ομαδα!11η θεση! Γλιτωσαμε τον υποβιβασμο. Εγω εκεινη τη χρονια επαιξα συνολο 35 λεπτα σε ολους τους αγωνες μαζι! Λιγα πραγματα, νομιζα οτι ειμαι λιγος για τη κατηγορια. Και ισως ημουν,αλλα ημουν και μικρος, ηξερα οτι κερδιζω εμπειριες και μονο απο τις προπονησεις. Δε θα ξεχασω οτι ειχα συμπαικτες που σημερα παιζουν στον Ολυμπιακο!Ομως τελικα αποδειχτηκα λιγος.Το εριξα στο διαβασμα γιατι εβλεπα οτι δεν παω και ψηλα παρολο που ημουν μικρος.Ετσι την επομενη χρονια, γυρισα με μεταγραφη παλι στη παλια μου ομαδα.Τη Δαφνη. Τριτη λυκειου ημουν.Θυμαμαι καθε φορα, μπαλα και μετα φροντιστηριο.Και μετα σπιτι και νανι.Δε με ενοιαζε να διαβασω.Ομως το μετανιωσα πολυ αργοτερα που δε στρωθηκα. Επαιξα και μολις μιση χρονια εκει.Βασικος σε αρκετα ματς.Με ενα γκολ.Δ Εθνικη ηταν.Ειχαν ανεβει,τα ειχαν καταφερει και αυτοι.
  • Η προδοσια : Μου ελεγαν εκεινη τη σεζον οτι με στηριζουν και οπου και να περασω θα μου βρουν ομαδα να παω. Με αυτα και με αυτα...λογια λογια λογια ψευτικα.... πηγα Γεναρη δανεικος σε ομαδα Β τοπικου! Απο τη μια κακο,γιατι με προδωσαν.Απο την αλλη καλο γιατι εστω καθησα να διαβασω 4 μηνες και να γραψω πανελλαδικες! Ενταξει για το Β τοπικο δεν εχω να πω πολλα...ηταν ομορφια του ποδοσφαιρου.Ημασταν ολη η ομαδα εκεινη κατω των 19 ετων! Παιζαμε για τη παρτυ μας, χωρις αγχος, χωρις πιεση, ηρεμοι,ησυχοι,δε μας ενοιαζε τιποτα...τι και αν δεν ηταν κανενας οπαδος στην εξεδρα? Δεν μας ενοιαζε...ερχονταν και μας εβλεπαν μονο λιγοι φιλοι μας...χαναμε,κερδιζαμε,αλλα μας αρεσε και το διασκεδαζαμε.Σας ευχαριστω παιδια.
    Ετσι με το διαβασμα περασα και εγω σε σχολη,ο δανεισμος τελειωσε και επρεπε να ερθω Αθηνα...Η ομαδα μου θυμαστε μου ειχε πει, θα σε στηριξουμε οπου πας...η στηριξη τους ηταν να μου ζητησουν 4000 ευρω για να με αφησουν να φυγω...αλλιως αν δε μ'αρεσε να μην επαιζα μπαλα! ΠΡΟΔΟΤΕΣ! Μια μερα θα γυρισω και θα σας νικησω μονος μου εκει μεσα! Επαιξα 6,5 χρονια στην ομαδα σας!Επαιζα για τη φανελα, δεν ζητησα ουτε ενα ευρω!Και το ευχαριστω ηταν αυτο? Θα μου το πληρωσετε καποτε,γιατι ροδα ειναι και γυριζει!
Η Ενηλικιωση...
  • Μεταγραφη στην Αθηνα : Δεκαοχτω ετων πλεον...πηγα Αθηνα,στη σχολη,βρηκα και σπιτι,φοιτητικη ζωη!Κοντευε τελος Σεπτεμβρη ωσπου ουτε 4000 ευρω ειχα ουτε ομαδα βρηκα που να ηταν προθυμη να τα δωσει. Ουτε καν να με παρει να παιξω! Ετσι βρηκα ενα φιλο, μια μερα του Σεπτεμβρη σε ενα 5Χ5 με παρεα ενα πολυ αγαπημενο συγκροτημα, που ειναι απο τα πιο καλα παιδια, παιζαμε ετσι για τη πλακα μας...Με ειδε ο Στελιος...με ρωτησε,εχεις ομαδα? Του λεω ναι αλλα δε με αφηνουν να φυγω, οποτε θα τη κοψω. -Γιατι? -Ζητησαν 4000 ευρω.Δεν μπορω να τα βρω... -Κακως,πρεπει να το παλεψεις και αλλο,ειμαι μανατζερ,αν τα καταφερεις πες μου... Τελικα μετα απο μερικες μερες τον πηρα τηλεφωνο,του ειπα οτι δεν τα καταφερα,ειχα συνεχεια τα νευρα μου και ξεσπαγα στα 5Χ5 με φιλους, δεν ειχα ομαδα, και φυσικα η ομαδα ηταν κατι πολυ πιο ομορφο και διαφορετικο και οργανωμενο! Τελικα καταφερα και εφυγα μεσω δικαστικης οδου!Δεν ειχα καν υπογραψει πουθενα και τιποτα.Και ομως με αναγκαζαν να τους πληρωσω!Αμ δεεεε! Ουτε ευρω δεν πηραν...Ετσι ο Στελιος με εστειλε να δοκιμαστω σε μια ομαδα εκει στη Νικαια που αρχιζει το ονομα της απο Ι....Δε με πηραν, ομως δε το παρατησαμε,με εστειλε και σε αλλη μια ομαδα ιδιας κατηγοριας (για ομαδα νεων Κατω των 21 λεω)... τον Ε*******. Με δοκιμασαν, τους αρεσα λεει, επρεπε να πληρωσω και εγω κατι ομως.Κλασσικα και αυτοι να τα φανε ηθελαν. Ομως δε ξερω γιατι,τους εμπιστευτηκα, ειχα ενα εστινκτο οτι δε θα γινει μαλακια και εδω.Ετσι βρηκα το νεο μου σπιτι....
  • Οι εμπειριες και η φανελα με το ονομα μου : Η διαφορα αναμεσα στην επαρχια και την Αθηνα ηταν τεραστια! Πραγματικα τεραστια. Εκει βρηκα μια ομαδα πολυ πιο οργανωμενη! Με δοκιμαζαν σε αρκετες θεσεις.Θυμαμαι αυτα τα δυο χρονια που εμεινα εκει επαιξα στοπερ,δεξι και αριστερο μπακ, αμυντικο χαφ,δεξι χαφ και σεντερ φορ!!!!Τελικα καταληξαμε στο αμυντικο χαφ.Μαλιστα...αντε τωρα να μαθεις πως παιζεις αμυντικο χαφ 19 χρονων μαντραχαλος με 0 εμπειρια πανω στη θεση.Και ομως εμαθα παρα πολλα.Μεγαλες εμπειριες! Διαφορετικες ασκησεις τακτικης! Διαφορετικοι αντιπαλοι,θυμαμαι σε καθε ματς καθε ομαδα ειχε πολυ καλα ταλεντα. Ηταν δυσκολο να κανεις τη διαφορα! Ολοι αξιζαν και επαιζαν εκει...ή το δουλεψαν ακομα και αν δεν αξιζαν.Οι εξεδρες ειχαν κοσμο παντα.Σκαουτερ ομαδων,δημοσιογραφος,γονεις και φιλοι παιδιων! Δε πηγαμε και πολυ καλα τη πρωτη χρονια στο πρωταθλημα νεων. 13οι τερματισαμε στους 16! Αλλα ηξερα οτι μαθαινα και κερδιζα πολλα πραγματα.Βασικος σχεδον σε καθε ματς ημουν! Πηγαινα και προπονησεις με τη πρωτη ομαδα καμια φορα. Εκει να δεις διαφορα.Ολοι κατι ντερεκια,ενταξει σχεδον ολοι.Και εγω ο μικρος καινουριος παιχτακος που θα τρωω τις ντριπλες.Ε φυσικα δε μασησα.Ετρωγαν αυτοι και ντριπλες και κλωτσιες.Σιγα μην εκανα τοση προσπαθεια να φτασω να παιζω μαζι σας και να μασαγα εκει....Εβλεπα οτι μου ειχαν δωσει τη φανελα με το 34 στη πρωτη ομαδα. Εγραφε το ονομα μου!Ναι ηταν αληθεια.Ηταν κατι ξεχωριστο.Την εχω ακομα σπιτι,ατσαλακωτη,στη κρεμαστρα και οποτε τη βλεπω μου ερχονται μονο ωραιες μνημες απο την ομαδα αυτη.
    Τη δευτερη χρονια στον Ε******** επαιζα βασικος σε λιγοτερα ματς.Αλλα σε οσα επαιζα ενιωθα οτι επαιζα πολυ καλυτερα.Ειχαμε γενικα πολυ καλυτερη ομαδα.Στις αρχες ημασταν ολο στη τριαδα της κορυφης.Μετα ξεφουσκωσαμε. Τελικα τερματισαμε 9οι! Η χρονια δεν τελειωσε καλα, μετα τον Νοεμβρη επεφτε και βρισιδι μεταξυ μας,και ξυλο επεσε.Και πολλα διαφορα που δε σε εκαναν να νιωθεις ανετα,ουτε ηρεμα,ουτε οτι ειμαστε μια δεμενη ομαδα.Μετα εγιναν και αποκαλυψεις οτι ο προπονητης λαδωνεται απο παιδια για να τα βαζει βασικους. Κριμα, εμενα μου αρεσε πολυ αυτη η ομαδα.Την αγαπησα, την λατρεψα ουσιαστικα.Γιατι αυτοι μου εδωσαν την ευκαιρια δυο χρονιες να αποδειξω οτι αξιζω ενω ολοι οι αλλοι με ειχαν στο φτυσιμο.Και το απεδειξα μεχρι ενα σημειο!Σε δυο χρονια 8 γκολ και 43 συμμετοχες! Θα ηταν παραπανω αλλα το Γεναρη του 2011 περασα μια πολυ σοβαρη ασθενεια.Τρεις μηνες δεν επαιξα μπαλα.Συνεχως πυρετο,βηχα,προβληματα στο συκωτι,στη σπληνα,ελεγα με εχουν μουτζωσει,δε μπορει να το ζω.Δε θα ημουν ορθιος στα ποδια μου τωρα αν τοτε δεν με στηριζαν καποια ατομα που αγαπω πολυ και τα ευχαριστω παρα πολυ!Η χρονια τελειωσε με γκολ για μενα....αλλα πλεον σε ενα μηνα γινομουν 21...δε θα μπορουσα να παιξω ξανα στα πρωταθληματα των κατω των 21!Επρεπε να φυγω εστω και αν ειχα δεθει.Εστω και αν ηταν χαλι ολο αυτο εμενα μαρεσε και το αγαπουσα.Γιατι με πιστεψαν και με εκαναν να το παλεψω,με εκαναν να παιζω με παθος,δυναμη,να μη μασαω, να ανεβαζω τη ψυχολογια της ομαδας, να ειμαι δυνατος!Να ειμαι ΕΓΩ και να παιζω με τη καρδια μου και τα αρχιδια μου! Ετσι ακριβως! Εκει εμαθα ουσιαστικα πως ειναι να παιζεις ετσι....
  • Το συμβολαιο : Το καλοκαιρι καταφερα μετα απο πολλα δοκιμαστηκα σε αρκετες ομαδες και διαπραγματευσεις και πηρα μεταγραφη σε ομαδα αρκετα καλη.Γ Εθνικη παιζει ο ******* . Ηταν αρκετα δυσκολη διαδικασια, μιας και ακομα και τωρα 4 μηνες μετα το Ελληνικο ποδοσφαιρο μοιαζει να ναι στον αερα και κανεις δεν ξερει τι θα γινει.Περναει δυσκολες ωρες... Υπεγραψα συμβολαιο για 1 χρονο εδω. Ελπιζω να παει καλα η χρονια.Ειμαι παρα πολυ χαρουμενος γι'αυτο και δε θα ζητουσα να παω και παραπανω.Δεν εχω τοσες απαιτησεις.Αν ειναι θελημα Θεου,θα γινει,αν δεν ειναι, για καλο λογο δε θα ναι :) Εγω εξαλλου το κανω γιατι το αγαπω!Οπως και να ναι, το αγαπω και δε μπορω να το κοψω αυτο το ναρκωτικο που λεγεται ποδοσφαιρο!
  • Ο προπονητης : Στην Αθηνα ειχα τη τιμη και ειχα προπονητες και εχω ακομα, ανθρωπους με οραμα, εξυπνους, που εχουν λιωσει τη ζωη τους στο ποδοσφαιρο. Εμαθα να τους αγαπω. Να τους εχω σαν πατερα μου.Και οτι με απασχολει να τους το λεω και ειναι εκει για μενα.Ετσι πρεπει να ναι ενας καλος προπονητης.Στην επαρχια μεχρι τα 17 μου δεν ειχα προπονητη που να με συμπαθησε ιδιαιτερα.Υπηρχαν και αρκετοι μαλακες που ακομα και στα πρωταθληματα με γυμνασιοπαιδα, δεν εδιναν ευκαιριες στα παιδακια.Με λιγα λογια τους εκοβαν οτι θεληση και ονειρο ειχαν. Στην Αθηνα οπως προειπα ειναι αλλιως.Βασικα δεν θα ναι παντου αλλιως.Αλλα ευτυχως εγω ημουν τυχερος τη τελευταια τριετια στο θεμα προπονητη. Κυριε Αντωνη, Βασιλη, Σταθη, Νικολα, Ανδρεα, Γιαννη...ενιωσα μαζι σας οτι ειχα 6 πατεραδες περισσοτερους! Σας ευχαριστω για ολα οσα κανατε για μενα...ειστε υπεροχοι ανθρωποι
Οι κακες στιγμες : Το ποδοσφαιρο εχει και κακες στιγμες.Δεν ειναι ολα ροδινα, ειναι και πολυ δυσκολα και θελει και πολυ τυχη για να φτασεις καπου...
  • Η εξεδρα, οι βρισιες, τα επεισοδια : Κυριως στα τοπικα πρωταθληματα θυμαμαι, οπου η αστυνομια ηταν ανυπαρκτη, τα επεισοδια γινονταν χωρις σταματημο! Πολυ ξυλο. Να βλεπω ανθρωπους σε πουλμαν μεσα εγκλωβισμενους και να εχουν πεταξει εναν πυροσβεστηρα.Κοντευαν να πεθανουν και εσπαγαν τα τζαμια για να βγουν.Και αναρωτιομουν...μα ενας αγωνας ειναι, εληξε...τι εχουν τωρα πια να χωρισουν? Θυμαμαι τα μπουκαλια σε καθε κατηγορια που επαιζα, τις βρισεις που ακουγονται καθε Κυριακη σε ολα τα γηπεδα της χωρας, μερικοι ανθρωποι πανε εκει μονο για να βριζουν τις μανες μας και τα σπιτια μας...ισως δε βλεπουν καν ποδοσφαιρο, μονο για να βγαλουν το αχτι τους.Εσεις οι μερικοι εχετε γινει αηδιαστικοι πλεον! Και εμεις που παιζουμε ειμαστε αναγκασμενοι να τα καταπινουμε αυτα! Ασε που σε ολες τις εξεδρες καποιος θα υπαρχει να κρινει τον προπονητη! Εναν οικογενειαρχη συνηθως, που καθε βδομαδα δε μπορει να κλεισει ματι απο το αγχος του μη χασει τη δουλεια του και δεν εχει να ταισει τα μικρα παιδια του. Ναι ετσι ειναι να εισαι προπονητης στην Ελλαδα σημερα εν ετη 2011!Και να εχεις και αλλους τοσους μαλακες να σε κρινουν χωρις να εχουν ιδεα απο ποδοσφαιρο! Στη νικη σου να σε κανουν Θεο!Και στην ηττα σου σκουπιδι!
  • Τα στημενα : Θυμαμαι σε αρκετα ματς, ηλιθιους παραγοντες να λενε δωστε μας το παιχνιδι, συνηθως μπλεγμενοι ανθρωποι της νυχτας, που θα σκοτωναν για να σε κερδισουν. Θυμαμαι περσι το ξυλο που φαγαμε απο μπραβους σε εναν αγωνα στο ημιχρονο και ειπαν θα χασετε η θα φατε και αλλο! Χασαμε, αλλα δε τα παρατησαμε, επρεπε να βοηθησει και ενας διαιτητης που μας ακυρωσε 3 γκολ! Ακουγα πολλες φορες απο την εξεδρα, στημενο ειναι το ματς, το εχουν πουλησει, και ηξερα οτι δεν ειναι, ή τουλαχιστον δεν μου το ειχαν πει εμενα.Τι να πω και εγω.21 χρονων ειμαι,δεν εχω μπλεχτει σε αυτα και ουτε θελω... Ξερω παντως για ομαδες που ειναι φιλικες μεταξυ τους,οπως ξερει και ολος ο κοσμος, και πουλαει η μια τα παιχνιδια στην αλλη καθε χρονο, αναλογα ποια απο τις δυο εχει πιο πολυ αναγκη τους βαθμους! Ετσι δυστυχως διωχνετε κοσμο απο το γηπεδο και μεσα σε αυτο και στην εξεδρα του! Ετσι δυστυχως πατε το ποδοσφαιρο που αγαπαμε ολοι εμεις πολλα χρονια πισω.Επειδη ειστε λαμογια και μπηκατε να ασχοληθειτε με αυτο για να βγαλετε λεφτα!
  • Τα τσιγαρα, τα ποτα και τα ξενυχτια : Θυμαμαι ηταν μια περιοδος που δεν ειχα βρει ακομη ομαδα.Ειχα χωρισει πολυ ασχημα και με μια κοπελα που αγαπουσα. Εκεινο το καιρο καπνιζα παρα πολυ, καθε βραδυ επινα, ημουν στα χαλια μου. Τελικα μετα απο λιγο καιρο καταλαβα οτι δεν αξιζε ουτε μια τζουρα, ουτε μια γουλια απο κρασι, ουτε ενα ονειρο απο οσα την ειδα! Μην το κανετε ποτε αυτο! Μη χαλασετε αυτο που αγαπατε πιο πολυ,για κατι που σας αγαπησε λιγοτερο!
  • Τα λεφτα : Το ποδοσφαιρο ολοι οσοι βλεπουν τον Μεσι, τον Μπεκαμ κτλ νομιζουν οτι ειναι κατι που κανει παμπλουτο καθε ποδοσφαιριστη! Ετσι νομιζετε ε? Εγω ξερω ποδοσφαιριστες στην Ελλαδα που δεν παιρνουν τιποτα! Που οι προεδοι τους τους αφηνουν απληρωτους!Και το χειροτερο? Αυτοι οι ανθρωποι εχουν γυναικα και παιδια! Εχουν οικογενεια να ζησουν. Και παλευουν να βγαλουν σαν φτωχοπαιδα που ειναι το ψωμι τους, στα αθλια γηπεδα, με αθλιους μαλακες μονοφαγαδες προεδρους, στη σαπιλα που λεγεται ποδοσφαιρο και που μπορει με μια κλωτσια να μη ξαναπαιξουν ποτε! ΠΟΤΕ!
  • Βισματα : Το βισμα ειναι κατι που το ξερετε ολοι σας.Ειδικα οι δημοσιοι υπαλληλοι.Ε ναι υπαρχει και στο ποδοσφαιρο.Εβλεπες παιδακια που δεν εχουν ιδεα απο μπαλα,αλλα επειδη ο θειος ειναι προπονητης η προεδρος, ο μανατζερ εχει τα μεσα του, ο μπαμπας ειχε λεφτα και λαδωσε κτλ κτλ να παιζουν βασικοι στην ομαδα σου.Και εσυ να κανεις πλακα μαζι τους στη προπονηση. Να εισαι 10 φορες καλυτερος.Και ομως καθε Κυριακοι αυτοι βασικοι και εσυ στο παγκο.Και σε 2 χρονια μεσα αυτοι μεταγραφη 2 κατηγοριες πιο πανω απο σενα και εσυ εκει...χαμηλα, στα αλωνια....Ειναι πολυ ασχημο στοιχειο του ποδοσφαιρου.Ολοι εχουμε ενα βισμα,μικρο ή μεγαλο.Αλλα το καλυτερο θα ναι ναι παιζει ο καλυτερος και να προχωραει στη ζωη του ο καλυτερος. Αλλα αφου δε γινεται σε ολοκληρο κρατος,πως να γινει σε κατι λιγοτερο σοβαρο, οπως το ποδοσφαιρο?
Οι καλες στιγμες : Εκτος απο τα κακα που προανεφερα...υπαρχουν και τοσα αλλα καλα, που σε κανουν να το αγαπας και να μη το παρατας με τιποτα,οτι και αν σου συμβαινει!
  • Οι φιλοι : Ο αθλητισμος ενωνει.Το ξερετε πιστευω,το εχετε καταλαβει. Στο ποδοσφαιρο γνωριζεις κοσμο,κανεις παρεες, καθε μερα μαζι τουλαχιστον 2 ωρες με συγκεκριμενα ατομα.Αυτο λεγεται οικογενεια. Λεγεται παρεα,λεγεται φιλια,βλεπεις τους παλιοφιλους απο παλιες ομαδες σου να εχουν φτασει να παιζουν Α Εθνικη, και δε ζηλευεις,αλλα χαιρεσαι! Χαιρεσαι γιατι τους αγαπας και ξερεις οτι τους αξιζει! Ειναι οι περισσοτεροι πολυ καλα παιδια. Και οσο συνεχιζεις θα εχεις και αλλους γνωστους και φιλους και εχθρους...αλλα θα δεις οτι στο τελος σου μενουν οι καλοι και οι φιλοι :)
  • Υγεια : Αθλητισμος σημαινει Υγεια! Το ελεγαν μεχρι και οι Σπαρτιατες του Λεωνιδα αυτο!Νους υγιης και σωματι υγιη! Οταν τρεχεις καθε μερα τοσο πολυ,οταν αθλεισαι,κουραζεσαι,μαχεσαι,τρως σωστα, ειναι υγεια, ειναι υγεια του οργανισμου! Η καρδια μας ειναι πολυ σημαντικη.Το σωμα μας το ιδιο.Και αξιζουν και αυτα φροντιδα και προσοχη!
  • Εμπειριες : Και εγω οπως και καθενας που παιζει μπαλα, θα θυμαται πολλα πραγματα, ηδη εξιστορησα μερικα...και ειμαι μολις 21. Φαντασου στα 50-60 μου ποσα πολλα μπορει να εχω να πω στα παιδια μου ισως για τα οσα εζησα σε αυτο το χωρο, ποσα πολλα μπορεις να διδαξεις που εμαθες και εσυ...και ποσα πολλα εχεις ακομα να μαθεις...ειδικα αν παιζεις με αυτους που ξερουν....
  • Οι διακρισεις : Οι εμπειριες θα μεινουν χαραγμενες στο μυαλο, αλλα τα μεταλλια,οι φωτογραφιες,οι διακρισεις,οι πλακετες θα μεινουν σε μια γωνια για να σου θυμιζουν αυτο που εσυ μπορει καποτε να ξεχασεις...το ποσο διακριθηκες...
  • Πειθαρχια-σεβασμος : Στο ποδοσφαιρο λενε πολλοι η πειθαρχια που υπαρχει ειναι στρατιωτικη!Ο σεβασμος το ιδιο! Πρεπει να σεβεσαι τον συμπαικτη σου,τον προπονητη σου,τον αντιπαλο σου και να μην τον υποτιμας!Ακομα και τον φιλαθλο που πληρωσε εισητηριο να ερθει να σε δει. Πρεπει να σαι πειθαρχημενος, καθε μερα να σαι στην ωρα σου στο γηπεδο,στη προπονηση, να υπακους τον αρχηγο σου, τον προπονητη σου, αυτοι διαταζουν και εσυ απλα υπακους, ειτε σ'αρεσει ειτε οχι.Και για να το κανουν κατι παραπανω ξερουν απο σενα...μη τους αντιμιλας.
Δυσκολιες : Νομιζει πολυς κοσμος οτι οι ποδοσφαιριστες ειναι πλουσιοι,ομορφοι,ανετοι,χαζοι και ολα καλα. Δεν ειναι ετσι...ειναι πολλες οι στερησεις και οι δυσκολιες που εχουμε τραβηξει τοσα χρονια.
  1. Δε ξενυχταμε : Ειμαι φοιτητης,αλλα δε μπορω να ζησω φοιτητικη ζωη! Γιατι προτιμησα να παιζω μπαλα.Ακουω τους φιλους μου να λενε περασαμε τελεια χθες στα μπουζουκια και στα κλαμπ.Ηπιαμε και γυρισαμε τυφλα σπιτι στις 7 το πρωι. Εμεις που παιζουμε μπαλα,οι περισσοτεροι δηλαδη, 7 το πρωι ειμαστε στο δρομο για τη πρωινη προπονηση μας και νυφαλιοι! Θα θελαμε να το ριξουμε και εμεις εξω,και να μαστε μες τη τρελη χαρα και να ξυπνησουμε 5 το απογευμα.Αλλα αυτο το στερουμαστε.
  2. Σεξ : Ναι,μπορει να εχουμε ωραια αθλητικα σωματα.Σεξ ομως 8 ωρες πριν απο καθε αγωνα ή ακομα και ολοκληρο βραδυ πριν απο καθε αγωνα,αυστηρα απαγορευμενο!
  3. Τα λεφτα : Αν εισαι τυχερος μπορει να παιζεις στην Μπαρτσελονα και τη Μιλαν εισαι καλα!Πλουσιος!Αν παιζεις ομως στην Ελλαδιτσα,και εισαι ατυχος,μπορει να παιζεις σε μια ομαδα οπου για 10 μηνες καθε μερα θα ακους...σε 10 μερες θα σας πληρωσουμε....ξανα και ξανα...και εσυ να πεινας.Δεν ειμαστε ολοι πλουσιοι.Οι πιο πολλοι δεν εχουμε λεφτα!
  4. Διατροφη : Ξερεις τι ειναι φιλε να πας να χτυπας τα σουβλακια σου και τη πιτσα σου και εγω να πρεπει να φαω πριν τις 11 ενα γιαουρτακι με 1% λιπαρα? Οταν μαθεις τι ειναι,ελα να μου πεις ποσο καλα περναω και οτι δεν εχω στερηθει τιποτα.
  5. Κουραση : Κουραση,κουραση,κουραση...λογικο,μπαλα παιζεις μη γκρινιαζεις.Τελειωνει η βραδινη προπονηση και θες να πας σπιτι σου,μονο να βαλεις ενα σορτσακι και να αραξεις στο κρεβατι σου,η ακομα καλυτερα σε μια τρυφερη αγκαλια, που ορεξη να βγεις το βραδυ? Εισαι κομματια καθε μερα. Και αν τολμησεις και δεν ξεκουραστεις,θα εισαι 2 φορες κομματια την επομενη μερα!
  6. Ψυχολογια : Η ψυχολογια ενος αθλητη ειναι μεγαλο πραγμα.Ολοκληρα ματς κρινονται απο τη ψυχολογια των ποδοσφαιριστων! Εσυ εισαι αυτος που αν χασεις,θα ακουσεις τα πανδινα απο την εξεδρα,τη γκρινια,τη γιουχα,τη κακη κριτικη του δημοσιογραφου και ολα αυτα, αλλα θα πρεπει να το καταπιεις, και να συνεχισεις. Εσυ οταν νικησεις πρεπει να χαρεις μονο εκεινη τη μερα.Την επομενη θα πας προπονηση σαν να μη συνεβη τιποτα, με το μυαλο προσγειωμενο, και οχι πανω απ'το κεφαλι. Αλλιως αν πας και υποτιμησεις και πας χαλαρος,θα σε νικησει και η Κωλοπετεινιτσα 5-0 την αλλη βδομαδα! Και ακομα και αν βαλεις γκολ, πρεπει να εχεις μετριοφροσυνη, να δειξεις οτι η ομαδα κερδισε.Και αυτο μας νοιαζει, δε μπορεις να βγεις στην Ομονοια και να πανηγυριζεις λες και κερδισες το τζοκερ. Πρεπει και παλι να νιωθεις ισος με τους συμπαικτες σου,ειτε εβαλες 50 γκολ ειτε κανενα!
Σοφα λογια :
  • Ποτε μην υποτιμησεις τον αντιπαλο σου.Αλλα και ποτε μη τον σεβαστεις!
  • Σκαλοπατι,σκαλοπατι μπορεις να φτασεις στη κορυφη!
  • Μη καθεσαι ακινητος,δε βγαζουμε φωτογραφια,ποδοσφαιρο παιζουμε!
  • Το ποδοσφαιρο εχει θετικα και αρνητικα,και πρεπει να τα αντιμετωπιζεις ολα με τον ιδιο τροπο.
  • Οι πρωταθλητες δε γινονται στα γυμναστηρια.Γινονται χαρη σε αυτο που εχουν μεσα τους,μια θεληση,ενα ονειρο,ενα οραμα...
  • Το σημαντικοτερο ειναι καθε φορα να τα δινεις ολα!
  • Ο μεγαλυτερος αντιπαλος μιας καλης ομαδας ειναι ο κακος της εαυτος!
  • Ποτε μην εισαι τεμπελης.Οι τεμπεληδες καθονται σπιτι οχι στο γηπεδο.
  • Μη παραπονιεσαι που χτυπησες,μπαλα παιζεις.Αν ησουν στο γραφειο και χτυπαγες να παραπονιωσουν.
  • Το ταλεντο κερδιζει αγωνες,η ομαδικη δουλεια κερδιζει πρωταθληματα!
  • Οταν παραδεχτεις την ηττα σου εισαι ετοιμος για να παρεις τη ρεβανς!
  • Η καλυτερη επιθεση ειναι η αμυνα!
  • Οταν εισαι καλυτερος κανενας διαιτητης και κανενας αντιπαλος δε θα σου στερησει τη νικη!
  • Παντα δες,σκεψου και αποφασισε πριν σου ερθει η μπαλα τι θα την κανεις...
  • Εντεκα ειναι αυτοι εντεκα και εμεις! Δεν εχουμε τιποτα να χασουμε!
  • Οταν εισαι πρωτος ολοι θελουν να σε νικησουν.Αποδειξε τους οτι αξια εισαι εκει!
  • Η φανελα σου ειναι ασπρη σαν παγωτο.Παλεψε λιγο γιατι εγω θελω και σοκολατα... 
  • Οσο εσυ καθεσαι καποιος αλλος δουλευει για να γινει καλυτερος...
    Αρχιζει το ματς : Οπως ολοι ετσι και εγω, εχουμε κατι να μας καυλωνει πριν απο ενα παιχνιδι...

    1. Η προετοιμασια ολη την εβδομαδα : Ολη τη βδομαδα απο τη Δευτερα ως το Σαββατο σκεφτεσαι αυτο το ματς που ερχεται, σκεφτεσαι πως μπορεις να νικησεις, σου γινεται εμμονη! Τη μερα πριν το παιχνιδι απο την σκεψη τη πολλη δε θα κοιμασαι, θα εχεις αγωνια! Θα βλεπεις στα ονειρα σου μαρκαρισματα και συστηματα 4-4-2 που γινονται 4-3-3 και 5-4-1. Το περιμενεις πως και πως...
    2. Το ταξιδι-το πουλμαν-το ξενοδοχειο : Αν παιζεις εκτος εδρας πρεπει να πας με πουλμαν, οπου γινεται ο χαμος.Η καλυτερη μου εμενα! Ολοι μαζι μια παρεα να πειραζουμε ο ενας τον αλλο,να συζηταμε λες και ειμαστε για καφε,να βλεπουμε τις περιοχες που ταξιδευουμε...εκει δενεσαι με ολους,το ιδιο και τη προηγουμενη μερα στο ξενοδοχειο.Η πλακα, το ασταματητο περπατημα βαρεμαρας και αγωνιας σκεφτοντας τον αγωνα,ο υπνος απο τις 10.30 με ελεγχο στα δωματια,το δωματιο που συνηθως μοιραζεσαι με 1-2 συμπαικτες σου...οι πολεις που επισκεπτεσαι...πολυ ωραιες στιγμες,που αξιζει να τις ζησεις....
    3. Λιγο πριν αρχισει το ματς...
      Εχεις ξυπνησει νωρις,εχεις φαει σωστα και φευγετε απο το ξενοδοχειο με προορισμο το γηπεδο.Τρως τα νυχια σου απο την αγωνια, εχεις κανει του κοσμου τις προσευχες και τα γουρια ετοιμοπολεμα για να παρετε το παιχνιδι αυριο...εχεις διαλεξει τα παπουτσια που θα σου δωσουν στυλ,θα σε βολευουν και τα εχεις πληνει εσυ...εχεις παρει τη ψυχολογικη σου ντοπα,πιστευοντας οτι μπορεις τη νικη και την ιδια περνεις και στα αποδυτηρια...σκεφτεσαι και ευχεσαι μονο ενα πραγμα,να παιξουμε καλα και να κερδισουμε...1 ωρα πριν την εναρξη,εχεις μπει για τη βολτα στο γηπεδο...μιλας και κανεις πλακα με συμπαικτες και αντιπαλους...το αγχος σου μεγαλωνει,πολλαπλασιαζεται...τα πρωτα ταμπουρλα στην εξεδρα και ο πρωτος κοσμος φτανει...βλεπεις κρεμασμενα πανο,και λες...ναι γι'αυτους που ηρθαν θα παιξω! Μπαινεις στα αποδυτηρια,παιρνεις τις οδηγιες του προπονητη...σημερα θα παιξουμε ετσι,εσυ εσυ εσυ κτλ...θελω εσυ να κανεις αυτο,ο αλλος να κανει το ταδε κτλ.Συνεχεια οδηγιες,ολες ενα κουβαρι στο κεφαλι σου... αλλαζεις και βγαινεις για ζεσταμα, η τελικη ευθεια πριν την εναρξη.Το καυλωτικο ειναι η μυρωδια του φρεσκοποτισμενου γκαζον...αλλη αισθηση,ανασαινεις βαθεια,χαμογελας και λες ναι φιλε μου εδω ειμαστε...τα συνθηματα δυνατα, ο κοσμος περισσοτερος....οι αντιπαλοι,πλεον χωρισμενοι για 2 ωρες,μετα φιλοι ξανα κανουν τα πρωτα τους σπρινταρισματα!Στο γηπεδο ο κοσμος με τα καπνογονα σε χειροκροταει και σε κανει να αισθανεσαι νικητης! Βασιλιας μη σου πω! Δεν υπαρχει κατι πιο ομορφο,απο τον κοσμο που σε στηριζει.Νιωθεις δυνατος...Ξαναμπαινεις στα αποδυτηρια.Βλεπεις τη φανελα με το ονομα σου κρεμασμενη στη θεση της...εχει φροντισει ο φροντιστης γι'αυτο...τη φορας...μυριζει υπεροχα...φρεσκοπλυμμενη! Πας στη φυσουνα και ακους το κοσμο να φωναζει,μολις βγαινεις ακους ΠΑΜΕ ΜΩΡΗ ΟΜΑΔΑΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ! ΓΑΜΗΣΤΕΕΕΕ ΤΟΥΥΥΥΥΣΣΣ! Λες και πας στο πολεμο...ετσι νιωθεις ομως,οτι πας στο πολεμο,και θα πας δυνατος,μαχητης γεννημενος που δεν εχεις να φοβηθεις τιποτα.Και μολις γινεται το πρωτο σφυριγμα,το αγχος σου φευγει,ολες οι οδηγιες σου ερχονται στο μυαλο...εισαι στο χορο και θα χορεψεις....τον πιο ομορφο Κυριακατικο χορο,το χορο της ζωης σου...Αυτο ειναι το ποδοσφαιρο...ζωη...

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου